5 tips fra Donna: Hvordan bygge opp en anerkjent merkevare?

Det er flere ting som må tenkes må om man ønsker å nå langt. Merkevaren din kan definere din suksess og påvirkningskraft. Hvis du aktivt jobber med å forme merkevaren din, kan det være et verdifullt verktøy for å nå dine mål.

Donna Kastrati er foredragsholder i BOLD TYPE, og snakker blant annet om hvordan en kan bygge opp en anerkjent merkevare. Selv er hun blant annet grunnlegger av HER - Hun Etablerer Ressursprogrammet, som skal være en platform til støtte for kvinnelige gründere.

  1. Finn ut hvem du er

Det høres kanskje litt rart ut, men hvor godt kjenner du deg selv? Dessverre, i dagens skrikende samfunn glemmer mange av oss å ta oss tid til å reflektere og fokusere på oss selv. For å bygge en solid personlig merkevare er litt selvinnsikt viktig. Når du kjenner deg selv bedre, kan du begynne å jobbe med å danne et bilde av deg selv utad og begynne å planlegge karrieren din.

2. Hva vil du være kjent for?

Når du har funnet ut hvem du er i dag, kan du begynne å fokusere på hvem du vil være i morgen. Du kan starte med å se på bransjen du ønsker å gå inn i: Hvilken kunnskap egenskaper og erfaring kreves for å lykkes der? Tenk stort, men del større mål i små oppnåelige sted. På den måten kan du måle din faktiske fremgang enklere på et senere tidspunkt.

3. Definer din målgruppe

Fokuser innsatsen fremover på å definere din nisje og jobbe for å appellere til ditt bestemte publikum. Det er alltid større sannsynlighet for kunder å kontakte noen som spesialiserer seg på å løse et spesifikt problem enn noen som hevder å gjøre litt av hvert.

4. Styrk din digitale tilstedeværelse

Når du har finpusset din spesifikke målgruppe, still deg selv spørsmålet om hvor disse personene kan bli funnet og hva de søker etter på sosiale medier. De ulike sosiale kanalene kan ga ulike målgrupper, men sørg for at det bildet av deg selv du representerer på nettet forblir likt på tvers av plattformer.

5. Nettverk nettverk nettverk

Målet med nettverksbygging er ikke å samle følgere til sosiale medier. Selv om det kan virke imponerende med mange tusen følgere, er ikke disse verdt noe dersom de ikke holdes varme. Ditt egentlige mål er å skape nye forbindelser og gode relasjoner på veien.

Previous
Previous

Hvordan kan arbeidsplassen bidra til å skape kreative ansatte?

Next
Next

Erlend Gunstveit “om sommeren og Terje Vigen”